Přihlásit se
Přidej se k nám
« »

Spisovatel Neal Stephenson, „otec“ metaverza, vytváří svůj blockchainový projekt

Neal Stephenson, spisovatel, který před 30 lety vymyslel pojem metaverse, spouští svůj blockchain projekt zaměřený na tuto technologii – LAMINA1. Změnil také svoji vizi metaverza a uvedl, že zážitek bude pravděpodobně více orientován na plochou obrazovku nežli na technologii rozšířené reality.

Neal Stephenson tvoří vlastní blockachain projekt

Neal Stephenson, autor, který před 30 lety vymyslel pojem Metaverse, spouští svůj blockchain projekt zaměřený na tuto technologii – LAMINA1. Změnil také svoji vizi metaverza a uvedl, že zážitek bude pravděpodobně více orientován na plochou obrazovku než na technologii rozšířené reality.

Otec Metaverse, Neal Stephenson, spouští svůj blockchain

Stephenson je populární autor sci-fi románů. Ve své knize Snow Crash z roku 1992 představil koncept virtuální reality s názvem metaverse.

Jak bylo oznámeno 8. června, investor OG a bývalý prezident Bitcoin Foundation Peter Vessenes a Stephenson vytvořili nový blockchain vrstvy 1 s názvem LAMINA1. Doufají, že bude fungovat jako „základní vrstva pro Open Metaverse.“

„Je to místo k vybudování něčeho, co se trochu přibližuje Nealově vizi – místo, které privileguje tvůrce, technology a umělce. Místo, které poskytuje podporu, prostorové výpočetní technologie a komunitu, která podporuje ty, kteří budují metaverzum.“

Vessenes uvedl a dodal, že síť bude pravděpodobně uhlíkově negativní.

V této fázi však mnoho detailů o projektu neznáme

„Neal přináší svou vizi, moudrost, zkušenosti a některé základní cíle – pomáhat umělcům a jiným tvůrcům přiměřeně zaplaceným za jejich práci, pomáhat životnímu prostředí a budovat skutečně otevřený metaverse bez monopolů.“

Poznamenal, že on sám se zaměří na rychlé spuštění blockchainu, přičemž bude pracovat na „vytvoření a spuštění potřebného řídícího systému, vytvoření technologie a zajištění IP partnerů, umělců, obchodních partnerů a fondů ke spolupráci“.

Vize z románu

Stephensonův román z roku 1992 zobrazuje metaverzum jako prostředí virtuálního města, ke kterému se dá dostat přes celosvětovou síť optických vláken. Kniha se věnuje také tématům sociální nerovnosti, centralizované kontrole, reklamě a virtuálním nemovitostem.

Stepheson se dnes na Twitteru podělil o několik myšlenek o metaverzu. 

„Díky hrám se nyní mohou miliardy lidí volně pohybovat ve 3D prostředí na 2D plochých obrazovkách. Uživatelská rozhraní však nejsou to, co si většina autorů sci-fi představovala.“

Autor dodal, že moderní vývoj her je stále zaměřen na obrazovky, nikoli AR a VR. 

zdroj: blockchain.news, oKrypte.sk

Další novinky

Japonská železniční společnost vydává NFT suvenýry

Moonbirds a Spotify vydávají limitovaný NFT playlist

NFT platforma Vibe vybrala 4 miliony USD v prvním kole financování

Animoca Brands se spojila s ONE Championship za účelem vytvořit hru

Společnost LG podává patentovanou přihlášku na NFT TV

Mines of Dalarnia slaví rok od spuštění mainnet verze hry

Jak reagují burzy kryptoměn na přetížení bitcoinové sítě?

Herní veterán Mike Seavers je novým technickým ředitelem Yuga Labs

Blockchain Sui přivítá prvních 13 her

Nástroj pro tvorbu digitálního umění Generative Art Maker

Diskuze Žádné komentáře

Napsat komentář