Přihlásit se
Přidej se k nám
« »

Sektor metaverse bude mít do roku 2030 hodnotu 5 bilionů dolarů

Světová poradenská společnost McKinsey & Company zveřejnila novou zprávu o metaverzu. Zpráva uvádí, že hodnota tohoto sektoru by za osm let mohla dosáhnout 5 bilionů dolarů, což přibližně odpovídá hodnotě japonské ekonomiky. 

Hodnota metaverse přesáhne 5 bilionů dolarů

Světová poradenská společnost McKinsey & Company zveřejnila novou zprávu o metaverzu. Zpráva uvádí, že hodnota tohoto sektoru by za osm let mohla dosáhnout 5 bilionů dolarů, což přibližně odpovídá hodnotě japonské ekonomiky. 

Metaverse jako příležitost

Díky tomu, že metaverse proniká do každodenního života, se do roku 2030 bude moci odehrávat 50 % událostí ve virtuálním prostoru. Na druhé straně bude 80 % obchodu „záviset na tom, co tam spotřebitelé dělají“. Během této doby stráví každý uživatel internetu ve virtuálním prostoru přibližně 6 hodin denně.

Hlavní hybnou silou metaverza bude herní sektor, který předčí zábavný průmysl, jako je hudba a filmy. V současnosti má toto odvětví celosvětově přibližně 3 miliardy uživatelů a jeho hodnota se odhaduje na 200 miliard dolarů.

Stojí za zmínku, že kromě her, jak předpovídá zpráva, dva hlavní sektory, které mohou do roku 2030 profitovat z metaverza, jsou elektronický obchod a virtuální reklama. V prvním případě se budou výdaje pohybovat od 2 bilionů USD do 2,6 bilionu USD a v druhém případě od 144 miliard USD do 206 miliard USD.

V samostatném blogovém příspěvku hlavní autor Eric Hazan uvedl, že současná fáze vývoje metaverza je podobná Webu 2.0 z roku 2004. Tehdejší sociální sítě a obsah vytvářený uživateli měly změnit způsob, jakým lidé mezi sebou na internetu komunikovali. Dodal však, že technologie infrastruktury ještě není připravena na realizaci „utopických vizí spotřebitelské kontroly a demokratizace internetu“. 

Nadšení a skepse

Zpráva uvádí, že 95 % vedoucích pracovníků věří, že metaverse může pozitivně ovlivnit jejich odvětví. Mezitím jsou asi dvě třetiny spotřebitelů nadšeny z potenciálních změn, které přináší technologie, která spojuje virtuální a fyzický svět.

Kromě revoluce v sociálních a obchodních interakcích může integrovaná síť virtuálních světů „otevřít nové cesty pro poskytování veřejných služeb, jako je vzdělávání a zdravotní péče, vytváření pracovních míst a plánování sociálního prostoru“.

Avšak 31 % všech vedoucích pracovníků se obává investovat do této vznikající technologie. Vnímají to jako něco nového a málo stabilního.

zdroje: blockchain.news, oKrypte.sk

Další novinky

Japonská železniční společnost vydává NFT suvenýry

Moonbirds a Spotify vydávají limitovaný NFT playlist

NFT platforma Vibe vybrala 4 miliony USD v prvním kole financování

Animoca Brands se spojila s ONE Championship za účelem vytvořit hru

Společnost LG podává patentovanou přihlášku na NFT TV

Mines of Dalarnia slaví rok od spuštění mainnet verze hry

Jak reagují burzy kryptoměn na přetížení bitcoinové sítě?

Herní veterán Mike Seavers je novým technickým ředitelem Yuga Labs

Blockchain Sui přivítá prvních 13 her

Nástroj pro tvorbu digitálního umění Generative Art Maker

Diskuze Žádné komentáře

Napsat komentář