Publikováno: 8.9.2022
Ev.io je střílečka z pohledu první osoby (FPS) vyvinutá společností Addicting Games. Hra je inspirována stylem oblíbených titulů stejného žánru jako je Halo nebo Destiny. Beta verze byla spuštěna v lednu 2021 a již má přes 400 000 registrovaných uživatelů. To ale ještě neznamená, že je i stejně populární. Střílečku si lze zahrát přímo v prohlížeči (bez stahování nebo instalace) a je dostupná pro všechna stolní zařízení.
Hráči si mohou vybrat z několika herních módů, do nichž vstupují s vybavením a schopnostmi, které si předem zvolí. K získávání odměn pak stačí pouze Solana peněženka a registrovaný účet.
Beta verze vyšla v lednu 2021. Nyní hru autoři označují za hotovou.
Z Road Map mají zatím dokončeny tyto položky:
V procesu tvorby je následující:
Ev.io je jednoduchá střílečka z pohledu první osoby. Hodně se v této hře skáče a běhá. To ztěžuje protivníkům, aby hráče zasáhli. V deathmatch módu se začíná na odlehlejším místě mapy, kde se hráčova postava objeví pokaždé, když ji zabijí. Pokud vlastníte NFT, máte za každé zabití nárok na odměny, které jsou vypláceny v SOL. Ve hře lze již najít spousty map (více než na obrázku níže).
Ev.io má nyní dostupné tyto herní módy:
Z ev.io má být časem i e-sportový titul. Prozatím však existuje leaderboard, kde je možné nahlédnout, kolik si vydělali nejlepší hráči: https://ev.io/earn-rankings.
Jak začít hrát:
Na mapě se vyskytují speciálně vytvořená místa, kde se nacházejí zbraně, které si můžete vzít. Tyto zbraně bývají většinou lepší, než vaše hlavní zbraň. Může se jednat o silnější pušku, granátomet apod.
Při zabití protivníka se občas stává, že odletí, jako kdyby dostal zásah raketometem. Hra bude postupem času získávat aktualizace, které by měly kvalitu i obsah postupně zlepšovat.
Dovednosti / Abilities
Vybíráte si zde jednu ze čtyř hlavních zbraní. Dále jsou to dovednosti vaší postavy. Vyberte si mezi větší výdrží sprintu, vyšším skokem a vzdáleností teleportace. Na tyto dovednosti máte 3 body, které si mezi dovednosti rozdělíte. Stejně pak funguje i výběr mezi rychlostí přebíjení nebo rychlostí výměny zbraně. Poté si můžete vybrat typy granátů a min.
NFT
Ev.io nabízí NFT skiny a zbraně, mezi něž zatím patří pušky a meče. Celkem má tato hra vydaných 6 366 NFT. Díky používání těchto NFT je možné aktivovat získávání odměn (monetizaci). A ti kteří NFT nemají si je mohou pronajmout na oficiálním lending protokolu zde.
Vylepšování NFT
NFT mají úroveň 0 až 100. Zvýšením úrovně NFT je možné zvýšit i potenciál výdělku a vzhled herních postav a zbraní. To se projeví tím, že začnou postupně více zářit. Zvyšování úrovně je údajně velice obtížné.
Marketplace a obchodování s NFT
NFT se dají koupit na herním marketplace: https://www.fractal.is/ev.
Ke spuštění hry stačí jeden klik v prohlížeči. Je k tomu ale nutno tuto hru spustit na PC, notebooku nebo Macu. Potřeba anglického jazyka je minimální. K monetizaci stačí Solana peněženka nainstalovaná v browseru a zaregistrovaný účet přes e-mail.
Herní měna se nazývá „e“. Tu lze ve hře vydělávat a později převést na kryptoměnu SOL (Solana). Koeficient převodu e na SOL je založen výhradně na kurzu USD za SOL v době, kdy ev.io nakoupí SOL pro Play-2-Earn odměny. Je to relativně konstantní poměr 5 USD za vydělaných 10 000 e. Pokud se SOL náhle dostane na 1 000 USD, tak se dramaticky změní i rychlost vydělávání e. Měnu e lze vyměnit za SOL jednou denně, ale je potřeba směnit min. 1000 e.
Na monetizaci je vyčleněno 120 000 USD ročně. To se může zvýšit, protože je tato částka označována jako vyčleněné minimum. Vývojářské studio tvrdí, že tuto sumu dramaticky navýší z peněz od sponzorů. Má se jednat o přilákané kryptoměnové burzy, DAO a další krypto organizace.
Monetizace je podmíněna držením NFT. Těch je ve hře prozatím 6 366. Pokud se hráč rozhodne nekupovat si žádné NFT, tak se nabízí možnost využít funkci pronajmutí si NFT na následujícím odkazu: https://ev.io/lend.
Mechanismus Play-2-Earn v této hře je jednoduchý. Za zabití protivníků hráči rostou odměny, které si kumuluje na svém účtu v „e“ měně. V době vydání článku už možná bude platit tato rovnice, kde je začleněna i monetizace mečů.
Rovnice odměn: E = 0,5 * V * X * G* (C+W+S)
E – Převod e na SOL.
V – Vítězství nebo prohra (1 za prohru, 1,5 za vítězství).
X – Skóre 100 za běžné zabití, 110 za zabití zásahem do hlavy (headshot) a 130 za dosažení tzv. „Monster Kill‟.
G – Globální míra výdělku (Earn Rate) 0,01 (0,02 při dvojnásobné míře).
C – NFT postava / skin (1 pro běžné / common NFT, 1,05 pro vzácné / rare NFT, 1,10 pro epické / epic postavy a 1,15 pro legendární / legendary skiny).
W – NFT zbraň (1 pro common, 1,05 pro rare, 1,10 pro epic, 1,15 pro legendary).
S – NFT meč (1 pro common, 1,05 pro rare, 1,10 pro epic, 1,15 pro legendary).
V budoucnosti budou výdělek ovlivňovat následující faktory:
Zvyšování úrovní má být nesmírně obtížné. NFT s vyšší úrovní budou mít totiž dramaticky lepší potenciál výdělku. Informace ke zvyšování úrovně NFT budou teprve oznámeny.
V budoucnu by měly být také možné sázky hráčů. Představte si např. deathmatch, který vyžaduje vsazení 0,5 USD (1 000 e). Pokaždé, když někoho zabijete, získáte jeho vsazené e. Takto hráči postupně získávají, ale i ztrácí odměny a až dojde odpočet času, tak zbývající zůstatek vsazeného e hráč získává jako výdělek.
První myšlenka na ev.io se zrodila z rozhovorů mezi Chrisem Scottem a výkonným ředitelem Addicting Games, Billem Karamouzisem, v roce 2019. Všichni v týmu ev.io jsou samouci, vedeni především zvědavostí a vášní. Níže najdete přehled týmu společně s Discord přezdívkou a odkazem na Twitter.
„Tým se nezdá být nějak výjimečně zkušený, ale výsledek, kterého vývojáři dosáhli, se jim nedá upřít. Tým je to sice malý, ale věřím, že se postupem času rozšíří, pokud se této hře bude více dařit. Máme tady super jednoduchou krypto střílečku, která funguje a je zábavná. Pokud vám nezáleží tolik na grafice, tak vás tahle hra bude bavit. Jednoduchý monetizační systém umožňuje hru rychle otestovat a zjistit, jestli je to váš „šálek kávy‟, či nikoliv. Stačí pouze SOL peněženka a registrace e-mailem.
V deathmatch módu začínáte na odlehlejším místě mapy, kde se objevíte pokaždé, když vás zabijí. Tento mód mi přišel snadný. I já na svém MacBooku s touchpadem jsem tam měl několik úspěšných „killů“.
Hra je momentálně překládána do japonštiny, thajštiny, vietnamštiny, hindštiny a francouzštiny. Tudíž tuším, že počet sledujících na sociálních sítích ještě vzroste. Především pak při faktu, že marketingové oddělení teprve zakládají a to způsobem, že předali tento úkol svým partnerům, kteří v tom mají rozhodně větší zkušenosti. Developeři prý marketing doteď skoro vůbec neřešili.
Studio má zároveň již vydané SDK, takže se nezávislí vývojáři mohou snáze zapojit a začít budovat na již funkčním projektu. Každý má možnost přijít s vlastními mapami, módy nebo mini-hrami. Pokud se svou tvorbou sklidí úspěch, může si tak vydělat.
Monetizace vypadá jednoduše a vcelku solidně. Je transparentní a nehrozí, že si koupíte jejich token a jeho hodnota pak zkolabuje, jelikož v ev.io máte jen virtuální měnu e, která se snadno převádí na již nakoupené SOL. Herní ekonomika se tak vyhýbá riziku vydávání vlastního tokenu a řízení vlastní tokenomiky. Hypoteticky by pro ně tedy mohlo být i mnohem snazší migrovat s projektem na jiný blockchain.“
Diskuze Žádné komentáře