Přihlásit se
Přidej se k nám
« »

Airdrop

Mnozí z vás jste se s pojmem airdrop již setkali. Například uživatelé značek Apple využívají airdrop ke sdílení souborů napříč zařízeními. V kryptosvětě však toto slovo má naprosto odlišný význam. Airdrop je marketingová strategie využívána zejména při zavádění nových kryptoměn. Spočívá v rozeslání coinů nebo tokenů na velké množství krypto peněženek. Rozesílání probíhá většinou zdarma, nebo za oplátku za malou službu jakou je například sdílení příspěvku nebo registrací na nějakém webu. Možná se ptáte: „proč by někdo rozdával něco zadarmo?“ Odpověď je zcela jasná. Cílem je získat pozornost mnoha lidí, zvětšit uživatelskou základnu a tím potažmo získat větší zisky při prodeji dalších mincí nebo tokenů.

Existuje několik druhů airdropů, a proto se můžete setkat s pojmy jako:

  • Bounty Airdrop (příjemci musí provést nějakou činnost).
  • Holder Airdrop (příjemci již musí držet určité množství kryptoměny).
  • Exclusive Airdrop (jsou vybráni pouze určití příjemci).
  • Raffle Airdrop (příjemci jsou víceméně vybráni náhodně z určitého počtu).
S airdropem se pojí i dva problémy. Prvním jsou airdrop podvody, kdy jsou příjemci například vyzváni k připojení své peněženky k podvodnému webu. Airdrop je rovněž využíván k tzv. „dust attacku“, tedy snaze o získání informací o peněženkách uživatelů. Druhým problémem, který se ale váže zejména k USA, je problém s daňovou odpovědností za přijatou měnu.

zdroj: www.investopedia.com, en.wikipedia.org

Novinky z kryptosvěta

Blockchain Solana přišel o dva velké projekty: DeGods a y00ts

Zájem o NFT Donalda Trumpa prudce klesl

Propojení projektů Ready Player Me a Bullieverse

K čemu slouží jednotlivá NFT v Big Time?

Donald Trump je fanouškem NFT umění

Zahrajte si Battleverse za 6 USD!

5 filmů o kryptoměnách, které se vyplatí zhlédnout

Náš analytik si zahrál hru League of Kingdoms

BMW využije blockchain ke zlepšení svého obchodního modelu

Mastercard spolupracuje s Polygonem. Cíl? Revoluce na hudebním trhu