Přihlásit se
Přidej se k nám
« »

Neal Stephenson, tvůrce pojmu „metaverse“, se vyjádřil k jeho budoucnosti

Neal Stephenson, tvůrce pojmu „metaverse“, se vyjádřil k budoucnosti virtuální reality. Známý sci-fi spisovatel a spoluzakladatel společnosti Lamina1, která se zabývá technologií blockchain, se domnívá, že úplné přijetí je obtížné a může k němu dojít až o mnoho let.

Neal Stephenson, tvůrce pojmu „metaverse“, se vyjádřil k jeho budoucnosti

Neal Stephenson, tvůrce pojmu „metaverse“, se vyjádřil k budoucnosti virtuální reality. Známý sci-fi spisovatel a spoluzakladatel společnosti Lamina1, která se zabývá technologií blockchain, se domnívá, že úplné přijetí je obtížné a může k němu dojít až o mnoho let.

Neal Stephenson o budoucnosti metaversu

Neal Stephenson řekl, že růst metaverse bude záviset na kvalitě zážitků nabízených uživatelům virtuálních světů.

Během rozhovoru pro Financial Times uvedl, že „nebude existovat metaverse, který by používaly miliony lidí, dokud nebude nabízet zážitky, které miliony lidí  považují za hodnotné“.

Upozornil na jasnou souvislost mezi metaverse a technologií her. Vysvětlil, že hry jsou založeny na „ekonomických“ a „technologických motorech“, které budou i základem „jakéhokoli budoucího metaverza“.

Stephenson také vysvětlil, že blockchain a metaverse jsou přirozeně propojeny. Umožňují totiž vzájemný přechod mezi různými světy v rámci většího vesmíru. Dodal, že jedním z důvodů založení jeho společnosti Lamina1 bylo položit základy pro vytváření digitálních světů, které mají „takou úroveň inženýrství, která se hodí k tomu, čeho je blockchain schopen“.

Vysvětlil, že jeden ucelený projekt metaverza by se dal vytvořit centralizovaným způsobem. Jenže již přesouvání údajů z jednoho metaverza do druhého, jako součást většího metaverza, lze provést pouze pomocí nástrojů založených na blockchainu.

Sní o vybudování „metavesmíru“, v jehož rámci by se lidé mohli volně přesouvat z jednoho metavesmíru do druhého. Zdůraznil, že „to vše zavání decentralizovanou sítí finančních interakcí a transakcí, což mě nutí myslet na blockchain a jiné konstrukce decentralizovaných financí“.

Spisovatel, který vytvořil metaverzum

Stephensonův nejznámější román je Blizzard, vydaný v roce 1992, který kritici a novináři označili za jednu z nejdůležitějších knih 90. let.

Příběh se odehrává ve světě ovládaném novými technologiemi. Ve virtuálním prostoru – tj. metaverza – se plní všechny nejvnitřnější sny uživatelů. Na druhé straně v reálném světě vládne sociální nerovnost a zločinecké skupiny.

Za zmínku stojí i „Cryptonomicon“. Děj se odehrává současně během druhé světové války a v současnosti. Důležitou roli v ději hrají šifry a kryptografie.

zdroj: oKrypte.sk

Další novinky

Japonská železniční společnost vydává NFT suvenýry

Moonbirds a Spotify vydávají limitovaný NFT playlist

NFT platforma Vibe vybrala 4 miliony USD v prvním kole financování

Animoca Brands se spojila s ONE Championship za účelem vytvořit hru

Společnost LG podává patentovanou přihlášku na NFT TV

Mines of Dalarnia slaví rok od spuštění mainnet verze hry

Jak reagují burzy kryptoměn na přetížení bitcoinové sítě?

Herní veterán Mike Seavers je novým technickým ředitelem Yuga Labs

Blockchain Sui přivítá prvních 13 her

Nástroj pro tvorbu digitálního umění Generative Art Maker

Diskuze Žádné komentáře

Napsat komentář