Publikováno: 12.1.2023
Space Misfits je MMORPG s otevřeným světem, odehrávající se v hlubinách vesmíru. Hráči se mohou ujmout různých rolí: těžařů, dodavatelů paliva, obchodníků a lovců odměn. Základem je živý a hráči řízený vesmír, který se vyvíjí podle aktivit a cílů komunity. Hra má jistou podobnost s populárním titulem „No Man’s Sky” z roku 2016.
Rogue (spuštěno):
Habitats – sídla (budou oznámena):
Průzkum (bude oznámen):
Ve hře Space Misfits zastanete roli pilota, těžaře, obchodníka či dobrodruha. Tento projekt se vyznačuje otevřeným herním světem. Uživatelé dostanou při prvním vstupu do hry základní loď. Při plnění misí a průzkumu různých vesmírných zón budou získávat herní měnu, zdroje a vylepšení.
Toto univerzum tvoří různé herní mechaniky. Hlavní z nich je let do vesmíru, kdy hráči hledají nepřátele, které mohou dopadnout (tato akce se nazývá Excursion nebo Rogue Incursion). Druhou základní mechanikou je prostředí vesmírné stanice. Zde hráči pobývají a komunikují, ale nevydávají se na dobrodružství do vesmíru.
Během Excursion akce budou hráči čelit různým hrozbám v závislosti na navštívené oblasti, typu aktuální mise a na tom, jak daleko do vesmíru se vydají. Existují různé brány, umožňující mezihvězdné skoky do jiných zón. Nebezpečnější zóny mohou mít lepší dropy předmětů, například kořisti, což ovšem znamená i vyšší úroveň obtížnosti. Hráči musí mít na paměti množství paliva a celkovou bezpečnost, aby zůstali naživu a neztratili možnost postupu ve hře.
Na vesmírné stanici mohou hráči plnit mise, získávat předměty se surovinami, spravovat svůj inventář a vybavení, doplňovat palivo, opravovat lodě a obchodovat na marketplace. S postupem v misích, těžbou a obchodováním budou hráči získávat moduly, příjmy, lodě a další aktiva, jež zlepší jejich výkon na bojišti.
Nakonec bude do hry implementován třetí režim známý jako Disembark. Hráči se v něm nalodí na opuštěné lodě v režimu Excursion, budou získávat poklady a soutěžit ve střílečkách z pohledu první osoby proti NPC nebo jiným hráčům.
Uživatelé si musí stáhnout bezplatnou Alfa verzi hry. Tu mohou hrát na počítači, aniž by museli připojovat svou kryptopeněženku.
V projektu jsou dvě různé měny:
CROWN ($SMCW): jedná se o token správy. Bude používán jako prémiová měna, jež umožní přístup k sezónnímu obsahu nebo exkluzivním NFT aktivům v obchodě na webu. Všechny herní předměty lze směnit za CROWN na marketplace.
BITS: je komodita používaná pouze ve hře. Slouží k vytváření vesmírných lodí, zbraní a droidů. Lze ji získat prostřednictvím misí, NPC farmingu a stakováním CROWN. Využívá se také na dotankování paliva a opravy lodí.
K dispozici je program pro stakování $SMCW za účelem získání odměn CROWN. V současné době neexistuje program pro stakování BITS.
Hráči mohou získat CROWN prostřednictvím událostí, misí, soubojů frakcí, turnajů a odměn z recyklačních center.
V budoucnu budou přidány také NFT, skiny a herní výhody jako odměny CROWN.
Hráči mohou na marketplace vyměnit jakýkoli cenný majetek, jako jsou věže, moduly a zbraně za CROWN.
Uživatelé mohou CROWN stakovat a vydělat na úrocích.
„Žánr vesmírných MMORPG je známý tím, že své fanoušky přitahuje ambiciózní a dlouhodobě plánovanou vizí. Hry jako EVE Online a Star Citizen dosáhly velkého úspěchu a navýšení prostředků tím, že udržely své zákazníky nadšené a angažované. Space Misfits volí jednodušší postup s módem Play-2-Earn na blockchainu, což je dobrý přístup.
Space Misfits představuje zábavný koncept, ale některé herní prvky se poněkud opakují. Situace s vysokým rizikem a vysokou odměnou, které dělají z leteckého souboje poutavý zážitek, jsou negativně ovlivněny celkovým designem boje. Hráči budou muset své lodě opakovaně zastavovat a strategicky střílet ze zákrytu (například za asteroidy), což není zrovna dynamický gameplay, jaký byste od bitvy vesmírných lodí očekávali.
Přitažlivý prvek projektu zároveň znesnadňuje jeho vývoj. Vytvoření velkého pohlcujícího vesmíru vyžaduje spoustu prostředků a využití procedurálně generovaného modelu pro vykreslení prostředí. Mnoho věcí se může pokazit. Aby byl herní vesmír udržitelný, měli by si hráči užívat hloubku obývaného světa. Každé důležité místo musí vyprávět příběh a nejen existovat jako generické objekty a mrtvý prázdný prostor.
Nemyslím si, že je pozdě, aby tento projekt provedl určité korekce, protože vykazuje velký potenciál a gameplay Disembarku se zdá být zajímavý. Tým by se měl řádně představit a aktualizovat Road Map, aby získal větší důvěryhodnost. Pokud máte rádi vesmírný žánr stejně jako já, můžete si tuto hru vyzkoušet a zahrát zdarma, nicméně investovat prostředky do tohoto projektu bych v tuto chvíli nedoporučoval.“
Publikováno: 12.1.2023
Diskuze Žádné komentáře