Přihlásit se
Přidej se k nám
« »

Facebook a Twitter díky Webu 3.0 brzy zmizí

Twitter a Facebook jsou společnosti založené na Webu 2.0 a uživatelé nevlastní svůj vlastní obsah ani sledující. S nástupem Webu 3.0 tyto dvě dominantní společnosti časem ztratí svoji moc.

Facebook a Twitter díky Webz 3.0 zmizí

Twitter a Facebook jsou společnosti založené na Webu 2.0 a uživatelé nevlastní svůj vlastní obsah ani sledující. S nástupem Web 3.0 tyto dvě dominantní společnosti časem ztratí svoji moc.

Když v posledních 10 letech začaly Web 2.0 korporace ovládat prostor sociálních médií, sbíraly data od miliard uživatelů a plnily si jimi kapsy, které si v podstatě doslova nacpaly. Pokud byste si to představovali jako autorský zákon, tyto společnosti nejenže vydělávají peníze na obsahu uživatelů, ale také na jejich vlastním obsahu. Pro tyto společnosti je to ideální obchodní model, ale z pohledu tvůrců obsahu tento model již pravděpodobně přestane být nadále uplatňován.

Web 3.0 je tu proto, aby pomohl uživatelům získat zpět moc nad jejich právy spojené s obsahem.

V dnešní době, kdy se vše decentralizuje, je soukromí, svoboda a nezávislost ještě důležitější. Od vstupu Webu 3.0 a jeho systémů do našich životů, začali uživatelé centralizované společnosti a jejich pravidla odmítat.

Společnosti mají právo stanovit pravidla a přimět uživatele, aby je dodržovali, a pokud tato pravidla nedodržují, mají právo vás z platformy prostě vykázat.

Vedení Twitteru může například rozhodnout, kdo má být z platformy vykázán. Instagram vás může zablokovat za zveřejnění některých fotografií, které nejsou v souladu s jeho pravidly. Je to jako sedět v lavici na základní škole a poslouchat kázání učitele nebo ředitele, jak se máte chovat.

Přestože hodnotu a příjmy těchto společností ve Webu 2.0 tvoří uživatelé a jejich příspěvky, neváhají tyto platformy zakázat nebo dokonce v některých případech předat informace o uživatelích vládám.

Jak nám ale může Web 3.0 v těchto záležitostech pomoci? Velcí šéfové už nebudou moci diktovat, kdo a za jakých podmínek smí používat jejich platformy.

Dalším problémem sociálních sítí Webu 2.0 je jejich neintegrovanost. Řekněme, že máte 1 milion sledujících na Instagramu a chcete si založit účet na YouTube. Musíte začít od nuly, protože neexistuje možnost přesunout své sledující, kteří jsou připojeni k jednotlivým platformám, nikoli k vám. Své účty ani své sledující nemáte pod kontrolou. To platí i v případě, že dvě různé platformy vlastní stejná společnost.

Jako například Facebook a Instagram.

Vzhledem k tomu, že to byl uživatel, kdo všechny tyto sledující shromáždil, měla by práva ke sledujícím také příslušet samotnému uživateli!

Web 3.0 představuje uživatelům otevřený ekosystém, vytváří nové formy zpeněžení a dává jednotlivcům větší moc nad jejich obsahem a sledujícími.

Brzy se objeví i nové blockchainy.

Několik platforem spustilo nová sociální média, která hostí decentralizované aplikace. Příkladem tomu jsou: Lenster, Phaver, Iris (decentralizovaný Twitter) a LensTube (decentralizovaný YouTube), který byl spuštěn protokolem Aave od Lens týmu a DeSo, za kterým stojí společnost Andreessen Horowitz.

Jak tedy tyto platformy fungují? Například u Lens mohou uživatelé propojit svůj obsah a sledující s kryptopeněženkou pomocí NFT, čímž zaniká závislost na platformách Webu 2.0.

Cokoli, co uživatel sdílí, je propojeno, a tudíž sdíleno na všech platformách, které používá.

A protože jsou jejich sledující propojeni i v rámci různých platforem, jejich počet sledujících je na každé platformě stejný.

Na rozdíl od uzavřeného ekosystému v rámci Webu 2.0 si uživatelé nemusí vytvářet nové publikum pro každou novou platformu, kterou si zaregistrují, protože všechny budou spojeny dohromady.

Přímá monetizace uživatelů místo reklamy

Dalším rysem sociálních médií Webu 3.0 je způsob, jakým tato platforma vytváří příjmy. Místo toho, aby uživatelé vydělávali na reklamě, budou moci zpeněžit přímo svou práci. Tvůrci budou moci nastavit požadovanou cenu za své příspěvky nebo za sledování. Tento model podporuje uživatele v publikování kreativnějšího obsahu.

Influenceři se podílí na adopci

Některé názory tvrdí, že Web 3.0 nikdy nebude moct konkurovat Webu 2.0 a starší uživatelé Webu 2.0 zůstanou tam, kde jsou. To je však velmi nepravděpodobné, protože výhody decentralizovaných sociálních médií jsou tak významné a poskytují takovou úroveň svobody, že tvůrci kontentu postupně přejdou a přivedou s sebou i své publikum.

Ve skutečnosti se již objevily příklady tohoto přechodu mezi influencery. Můžeme vidět, že někteří slavní influenceři mají své vlastní platformy, protože jejich obsah není povolen ke sdílení na některých platformách Webu 2.0.

 

Proč by měli uživatelé nadále používat Web 2.0 platformy, když mohou vlastnit svůj vlastní obsah a sledující, kde mohou generovat příjmy a být nezávislí, a když mohou propojit všechny své platformy s jedním NFT?

 

Technologie blockchain nám přináší sociálně-mediální prostor, který odměňuje uživatele a tvůrce namísto vlastníků platforem a dává nám novou šanci být v jistém smyslu vlastníky svých vlastních životů. 

Další novinky

Japonská železniční společnost vydává NFT suvenýry

Moonbirds a Spotify vydávají limitovaný NFT playlist

NFT platforma Vibe vybrala 4 miliony USD v prvním kole financování

Animoca Brands se spojila s ONE Championship za účelem vytvořit hru

Společnost LG podává patentovanou přihlášku na NFT TV

Mines of Dalarnia slaví rok od spuštění mainnet verze hry

Jak reagují burzy kryptoměn na přetížení bitcoinové sítě?

Herní veterán Mike Seavers je novým technickým ředitelem Yuga Labs

Blockchain Sui přivítá prvních 13 her

Nástroj pro tvorbu digitálního umění Generative Art Maker

Diskuze Žádné komentáře

Napsat komentář